LucasAcademie: een plek waar leren, ontmoeten en creƫren samenkomt
Activiteiten PO & VO
Kijk je Rijk: de Opperd over Herstelgericht Werken
donderdag 08 mei 2025
De Opperd werkt volgens het pedagogisch model Herstelgericht Werken. Hiermee proberen zij een duurzaam schoolklimaat te creëren. Leerlingen ontwikkelen een houding en vaardigheden waar zij hun leven lang baat bij hebben. Zo ontstaat een stevige structuur waarmee zij de uitdagingen waar zij voor staan krachtig en vol vertrouwen aankunnen. Kom e.e.a. ervaren tijdens een Kijk je Rijk op deze school!
Verder lezen ›
Kijk je Rijk 2024-2025
vrijdag 01 augustus 2025
Een kijkje bij een ander nemen is niet alleen heel leuk, het kan ook erg nuttig en leerzaam zijn. Tijdens een Kijk-je-Rijk-activiteit wordt een school, bedrijf, organisatie of instelling bezocht.
Verder lezen ›
Effectief toetsen: van beleid tot uitvoering
maandag 22 september 2025
Als toetsexpert ben jij dé specialist in toetsen en examineren en geef je waardevolle adviezen over toetsbeleid, doorlopende leerlijnen en de toetsorganisatie en begeleid je collega’s bij het opstellen van hoogwaardige toetsen, zodat de kwaliteit van het onderwijs naar een hoger niveau wordt getild.
Verder lezen ›
Meetup: Impact van Erasmus+
dinsdag 09 december 2025
Internationalisering kan van grote waarde zijn voor de staff mobility. Jaarlijks presenteren scholen van Lucas Onderwijs die naar het buitenland zijn geweest hun ervaringen aan collega's. Wat is de impact van internationalisering op mij als leraar, schoolleider, mijn leerlingen, mijn collega's en mijn team?
Verder lezen ›
Webinar Gelijke kansen in de klas: didactiek als sleutel tot succes
dinsdag 10 februari 2026
Hoe zorg je ervoor dat iedere leerling zich gezien voelt en optimaal leert? Hoe kun je als leraar met kleine, bewuste keuzes in je didactiek bijdragen aan meer gelijke kansen? Veel leraren ervaren didactiek en gelijke kansen als afzonderlijke thema’s, terwijl ze juist onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Door bijvoorbeeld kritisch te kijken naar wie je vragen stelt, hoe je interactie stimuleert en hoe je groepswerk organiseert, kun je het leerproces en het thuisgevoel van alle leerlingen versterken.
Verder lezen ›