LucasAcademie: een plek waar leren, ontmoeten en creƫren samenkomt.
LUCAS ACADEMIE

Activiteiten PO & VO.

5
sep

Begeleiden van nieuwkomers op school

donderdag 05 september 2024
Geef je les in een groep waar nieuwkomers zitten? Dan is dit traject iets voor jou. Leer meer over hoe je het taalverwervingsproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling stimuleert. En vergroot je kennis over meertaligheid, cultuurverschillen en het begeleiden van leerlingen met trauma.
Verder lezen ›
5
sep

Begeleiden van nieuwkomers op school (OOP)

donderdag 05 september 2024
Geef je les aan een groep waar nieuwkomers zitten? Dan is dit traject iets voor jou. Leer meer over hoe je het taalverwervingsproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling stimuleert. En vergroot je kennis over meertaligheid, cultuurverschillen en het begeleiden van leerlingen met trauma.
Verder lezen ›
25
sep

De Gelukkige Klas, inductie voor startende leraren 2024-2025

woensdag 25 september 2024
Als startende leerkracht zit je met veel vragen. Vaak kun je bij je collega's terecht, maar het is ook fijn om je ervaringen te delen met andere starters. In De Gelukkige Klas gaan we aan de slag met vraagstukken die je als startende leerkracht tegen kunt komen. 
Verder lezen ›
19
mrt

Gedragsparade (po)

woensdag 19 maart 2025
Hoe stimlueer jij gewenst gedrag in jouw klas? En hoe ga je om met ongewenst en voor jou lastig gedrag? Deze middag is Marcel van Herpen te gast en gaat hij in op het thema verbondenheid als antwoord op uitval en buitensluiten. Daarnaast zijn er diverse workshops. Laat je tijdens deze Gedragsparade inspireren en leer meer te relativeren!
Verder lezen ›
14
apr

Webinar Rob Martens: motivatie en echt leren door spel

maandag 14 april 2025
De motivatie van leerlingen, en hun welzijn, lijkt steeds verder achteruit te gaan. Hoe komt dat toch? Terwijl we in het onderwijs zo bezig zijn met kwaliteit en leerdoelen. Volgens Rob Martens zit dat controlerende kwaliteitsdenken plezier en speels leren steeds meer in de weg. Hoe creëer je in het onderwijs de ruimte om leerlingen vanuit hun intrinsieke motivatie te laten leren?
Verder lezen ›