Stichting voor bijzonder primair en voortgezet onderwijs in de regio Haaglanden
LUCAS ACADEMIE

Activiteiten

13
okt

Werkatelier verdieping formatief evalueren: leerdoelen en succescriteria

dinsdag 13 oktober 2020
Dit werkatelier wordt een combinatie van korte stukjes theorie en kansen om leerdoelen en succescriteria te ontwikkelen of te herformuleren. Bovendien maken we de koppeling naar je lespraktijk door te oefenen met het integreren van het gebruik van leerdoelen in je dagelijkse lessen.
Verder lezen ›
9
nov

Module ontwikkelingsperspectief voor directies en IB

maandag 09 november 2020
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zijn scholen verplicht om een ontwikkelingsperspectief (OPP) op te stellen. Hierin staat wat het uitstroomprofiel van de leerling is en welke onderwijsdoelen daarbij horen. In deze module gaan we praktisch aan de slag met het opstellen van een ontwikkelingsperspectief en hoe we leerkrachten kunnen helpen bij het opstellen van een ontwikkelingsperspectief.
Verder lezen ›
16
nov

Module ontwikkelingsperspectief voor leerkrachten

maandag 16 november 2020
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, wordt een ontwikkelingsperspectief opgesteld. Hierin staat wat het uitstroomprofiel van de leerling is en welke onderwijsdoelen daarbij horen. Tijdens deze bijeenkomst gaan we praktisch aan de slag met het opstellen van een ontwikkelingsperspectief.
Verder lezen ›
24
nov

Werkatelier verdieping formatief evalueren: assessments en bewijs verzamelen van het leren

dinsdag 24 november 2020
In deze sessie krijg je tools en tips aangereikt om tussentoetsen in je lessen te gebruiken, om te zien waar leerlingen staan in hun leerproces. Zo heb je aan het einde van het werkatelier een aantal praktische technieken en voorbeelden in handen die je de volgende dag al in je lessen kunt toepassen.
Verder lezen ›
17
feb

Themaconferentie Formatief Evalueren met: René Kneyber

woensdag 17 februari 2021
De huidige toetscultuur op scholen voldoet niet meer aan de behoefte van leraren en leerlingen. Hoe creëer je meer eigenaarschap bij leerlingen op hun eigen leerproces? Hoe monitor je wat leerlingen echt kennen en kunnen? 

Laat je inspireren op deze themaconferentie over een andere manier van toetsen.
Verder lezen ›